Thursday, December 29, 2011

parcel of life ~

assalamualaikum.

hello.hello.lama bebeno tak menaip.kabare semua? hahha.bila da lama tak menaip mula la mereng,biol da sewel si YUYUY ni ! :)

this lately aku memang hanya berkesempatan tuk ber'FB' sahaja.semenjak menjak da start kerja ni.memang busy sikit la.hehhe.ala.dulu time tanam anggur pun tak ada la selalu sangat update blog kan.huhhu.

dengan nose block,mata panas,kepala pening aku menaip tuk puas kan hati sendiri.hehhe.makin meningkat usia aku, makin banyak aku jumpa orang.macam macam jenis.macam macam ragam.yang baik sebaik baik nya.yang jahat sejahat nya.bukan nak cakap umur 21 tahun da banyak makan garam.tapi sedikit sebanyak aku da kenal dan taw jenis orang dalam dunia ni.aku tak pernah rasa yang aku ni baik dan aku tak pernah cakap aku ni jahat. *but if u think that so aku nak cakap apa kan.pandangan orang akan selalu berbeza.macam mak aku selalu cakap : rambut kita sama hitam tapi hati kita tak kan sama.so tepuk dada tanya la iman sendiri.

terlalu ramai orang cakap : hidup ni ibarat roda.sentiasa berpusing.dan kita kena selalu ingat yang kita tak kan selalu berada kat atas sebab yang akan kekal selamanya kat atas tu adalah ALLAH.orang yang selalu fikir dia kat atas tu sedar sedar la sikit yang awak tu terlalu ego.kadang kadang aku terfikir bagus sangat ke ego ni? best ke jadi ego? ego ni ada tak sama macam naik motor ego?sometimes ego is good to protect yourself from being harm by others.but in other ways ego ni akan menunjuk kan kelemahan kita sahaja.ini pandangan aku la. *siapa yang tak setuju aku minta maaf la ye. :)

bila aku jadi staff baru dalam satu organization aku dapat terima kemarahan orang lain demi membetul kan diri aku.that's the best sebab ayah aku cakap : walau tinggi mana kita belajar,kalau tak ada pengalaman tak guna.sebab tu kita kena terima bila orang lain tegur kita.and that is very true.aku tak dapat deny apa yang ayah cakap.aku try adapt diri dengan environment baru and alhamdulillah.semoga segala nya kekal ke akhir nya. :)

p/s : saya dan kanak kanak memang tak dapat di pisahkan. :P
p/s ii : saya rindu dia. :(

p/s iii : semoga esok lebih baik dari hari ini. :)

last but not least : i will never be the best.but i will do my best. :D







 



2 comments:

  1. all is well.. insyaAllah xda masalah dgn enviroment baru... good luck & pray the best for you ;)

    ReplyDelete
  2. welcome back Adik Y.E,kita ni pun liat no nak menghapdet belog..

    tahniah dah mula bekerja,
    yang penting kita jangan salahkan orang kalau diorang tak suka kita,tapi kita check diri kita sendiri adakah kita boleh memperbaiki kekurangan kita..

    ReplyDelete

cakap-cakap tentang ini blog .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...