Thursday, August 4, 2011

ibu,kau la ratu hatiku ~

assalamualaikum.

hari ni hati aku bagai di tarik-2 dgn link sorg rakan blogger domodomi ni.entry pasal ibu kita.dalam dunia ni siapa la yang paling penting selain dari mak ayah kita kan.dari dalam perut dorg da cuba buat yg terbaik untuk kita.ingat senang-2 ke nak besar kan kita?dapat anak degil memang mintak ke cepuk jep.

bagi ibu yang mengandung kan kita time dia kerja memang sangat mencabar.kalau aku tengok staff nurse kat hospital tu kerja memang kesian la wei.tapi nak buat macam mana kan.tak kan nak berenti sebab pregnant pulak kan.ha,time tu mula la aku fikir : macam ni ke masa mak aku ngandung kan aku?kesian wok.nak-2 masa aku dapat tengok live SVD (spontaneous vaginal delivery).syahdu wei.masa tu la nak mak.

bila aku da besar panjang macam ni mungkin ALLAH nak bagi aku kesempatan rasa menjadi sorg ibu kowt.time sem break ni aku kena jaga adik aku and anak sedare aku.tambahan aku kena jadi bibik sementara.mula-2 bajet senang la.ala.setakat 2 org manusia paling comel ni.tak jadi masalah la.salah bai.try jaga 2 org budak yg banyak kerenah macam dorg ni.tak menyirap darah korg syukur la. * apa pun sy syg anda la budak-2 comel.

mungkin mak aku ni sorg wanita bekerjaya.tapi banyak lagi tugas yg nk di galas.pagi : siap kan sarapan,siap kan anak pergi sekolah tambah ngn nursery.petang : balik nak kena masak,kemas rumah,lipat kain baju and bla bla bla.

pengalaman yang aku dapat ni selalu buat aku berbangga ngn mak aku.terasa penat lelah dia di tanggung sama kat bahu aku ni.baru aku tahu macam ni rupa nya jadi sorg ibu. *saya tak kahwin and mempunyai anak lagi ye.hehhe.

mak,angah sayng mak.terima kasih kerana lahir kan angah.bersusah payah tuk angah.besar kan angah yang degil ni.angah sayang mak taw. :')

suri rumah tangga nak menjalan kan kewajipan balik.anak-2 i da panggil tu.hahha.babai ~

p/s : mak sy suka membebel.hehhe.mak anda? *sorry mak.i love u so much no matter what happen. :)

4 comments:

  1. thnx sudi cube..folo u back..btw ape nme yuyue dlm japan??hehe

    ReplyDelete
  2. hehe,wah bangga dgn peminat yg sorang nei.hekhek.

    betul,bagi sy sape yg jadi ibu dan dpt membesarkan ank2 sampai berjaya,dia mak yg paling hebat.hee

    ReplyDelete
  3. dhia : da jd sebutan cmni da : fudofudofu.hahha mcm sudoku pown ye. :)

    ada : :')

    nin : sket sbnyk awk inspired sy taw.hehhe. :)

    ReplyDelete

cakap-cakap tentang ini blog .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...