Thursday, August 4, 2011

blog edisi 4 ramadhan 1432hijrah ~

assalamualaikum.

Entry lepas aku da cerita pasal tadarus kan?kali ni aku nak cerita pasal tarawikh kat SM Teknik Pontian.selalu nya org akn pelik dgn aku kenapa aku selalu habis makan dulu dr org lain yg start makan same ngn aku.sampai ada sorg budak pernah tanya aku : kau makan tak kunyah ke apa?hahha.gila la.ingat aku boleh ke nak telan sebijik-2 mcm tu jep.mesti la kunyah.cuma memang aku macam ni kowt.aku akan makan dalam kuantiti yg sikit.biasa la.tangki i kecik laaa.yucks! :p

Bila aku da habis makan tu aku akan terus pergi surau dulu.tak nak lepas kan peluang duduk kt saf paling depan.konon nya aku paling berkobar2 laaa.cett.poyo jep statement.:)
yela.aku elalu menyedar kan diri aku ni siapa la kan.dosa banyak.time puasa di bulan ramadhan ni la aku mencari pahala. *semoga di berkati-Nya.aminn ~

tapi bila da habis sekolah jep nak dapat kan solat tarawikh penuh tu 30 hari tu punya la susah. *macam pernah cukup 30 hari.hahha.lepas naik kolej aku tak dapat nak pergi tarawikh sangat.maklum jauh nun kt bawah sana. *alasan.bak kata bapak aku : nak seribu daya.kalau da tak nak tu beribu la alasan di bagi.hehhe.tapi aku ada la pergi gak cuma tak sekerap kat sekolah. *ala.time sekolah duduk hostel.surau depan mata memang kena pergi.kalau tak cari nahas la nama nya. :)

bergerak seiring waktu.cewahhh.aku makin lama makin rindu nak pergi tarawikh beramai-2.sekarang ni kalau nak pergi boleh jep tapi kena la menapak lagi jauh dari dulu. *tengok tu.alasan lagi kau ni YUYUY!

suri rumah tangga ada 2 org anak nak jaga.ni menaip pun dorg dok tarik-2 baju aku mintak tu mintak ni.sabar jep la mak nyahh.nasi baik mak syg u all taw.hahha

oke-2.got to go.nanti anak-2 aku memekak lg.jumpa lagi nanti.selamat beramal ye. :)

p/s : malam ni nak pergi tarawikh.insyaALLAH.doa kan i sampai depan surau pulai indah ni ea. :)





2 comments:

  1. sama lah ngan kita..kadang-kadang tu bila perut dah sendat je,mulalah terlalu rajin nak terawikh..esok paginya baru nyesal..
    tapi kalau dah tinggal sekali amat payah nak mula semula the next day =)

    ReplyDelete
  2. btol la tu cekgu.hehhe.cmne la nk mengatasi masalah ni kn? :)

    ReplyDelete

cakap-cakap tentang ini blog .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...