Tuesday, August 2, 2011

blog edisi 2 ramadhan 1432hijrah ~

assalamualaikum.

hello-2.alhamdulillah still dapat menerus kan puasa hari ni. *org perempuan macam aku memang patut risau kalau tak dapat puasa.almaklum.nanti kena ganti berhari-hari la kata kan. :)

edisi 2 ramadhan ni buat aku teringat zaman aku sekolah dulu kala.masa zaman-2 gemilang kt SM Teknik Pontian sana.cett.kalau bulan puasa yg paling aku tunggu-2 ialah TADARUS lepas asar kat surau.tu la saat yang paling aku rindu time sekolah sana.kalau bulan tak puasa aku kena pergi riadah.bosan wei.bukan buat apa pun.setakat duduk kat tepi-2 padang sekolah tu berbual-2 kosong ngn membe-2 seangkatan nya.kalau tak pun duduk kat kebun kitaorg.nama pun pelajar agro kn.kalau tak kat kebun a.k.a ladang tu mesti tengah belajar bwk traktor.masa tu fikir : gila la.kereta pun tak lepas lagi tapi da bwk traktor.mcm nk bangga jap ngn course yg aku amek kat sekolah dulu. :)

entry kali ni aku nekad tak nak intro panjang-2.tapi tak dapat la plak.ala.bukan satu masalah pun intro panjang-2,cuma karang belum sempat sampai ke tajuk da melewei sampai entah mana-2.hehhe

bila datang ramdhan jep semangat berkobar-2 nk tadarus bukan apa,sebab nak merasa khatam Al-Quran tiap tahun. terasa dekat dengan Allah masa tu.lepas solat asar berjemaah masing-2 mula pergi Al-Quran.duduk dalam bulatan setiap dorm then bahagi-2 kan muka surat yang kena baca.awal-2 puasa selalu nya ramai yang dapat baca sekali.masa tu bersyukur sebab dapat sikit jep muka surat.sampai tengah bulan puasa sikit-2 tarik diri.bukan pasal apa pun.paham-2 la kan.hehhe.time tu mesti akan terfikir macam ni : bila la aku nak kena ni?hahha.memang teruk.niat yang awal nya murni da jd sikit busuk. :(

bila siap jep ngaji kami terus la lari mcm kena kejar anjing.tak nak kalah masing-2.apa pun tak boleh la.hahha.destinasi nya tak lain tak bukan,dewan makan.kalau boleh nak jadi org first terpacak depan DM tu.mcm ada kaki jep DM tu.hehhe.lepas da dapat amek makanan baru lega sikit.balik dorm,mandi then bersiap tuk buka.

time makan lain pulak cerita.sambung malam ni tak pun esok la ye.suri rumah tangga nak bersiap sedia memasak.

wish me luck!

p/s : bila teringat baik rindu sangat zaman sekolah.yang sadis nya SM Teknik Pontian da terkubur.yang tinggal sekarang adalah Matrikulasi Teknikal Johor. :(



*abai kan budak perempuan tu.aku pun tak kenal.hehhe

p/s : masih berharap azam ramadhan tahun ini akan terlaksana.insyaALLAH.amin~

to be continue. . .






No comments:

Post a Comment

cakap-cakap tentang ini blog .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...