Monday, August 1, 2011

ramadhan datang lagi ~

assalamualaikum.

hello-2! rasa macam tak percaya hari ni da start puasa balik.ye la rasa macam semalam jep aku berpuasa.hehhe.kalau nak di kira-2 tahun ni aku banyak kali berpuasa.tolak campur sunat,ganti and nazar adalah sekali tu dekat sebulan aku puasa dalam bulan bukan ramadhan.badan aku yang memang kerempeng ni makin bertambah kerempeng.mana tak nya,time praktikal pun aku bantai puasa gak.balik dari praktikal mesti dengar statement yang macam ni la lebih kurang : ekyn.kenapa makin kurus ni?hahha.
macam entry lepas,blog kali ni nya intro pun nak memanjang berjela.hehhe

kalau cerita pasal ramadhan datang lagi ni mesti akan keluar dalam kotak fikiran aku : petang ni nak makan apa ea?kalau dapat pergi bazaar pun oke gak.time ramadhan macam ni la selalu nya terfikir nak makan sedap-2. *ala.tak ramadhan pun sama jep.tapi ramadhan nak yg PALING sedap. :) 



*gambar hiasan.puasa-2.hehhe
selalu nya kepala akan bekerja fikir mana bazaar yang aku nak pergi ea.and selalu nya kalau aku kat hostel mesti akan tong-2 duit tambang teksi pergi bazaar kat larkin tak pun kat depan giant taman suria sana dengan membe.time tu mula fikir : bila la nak buka ni?ish.ish.ish.teruk betul. :D

tiap-2 tahun time ramadhan jep mesti ada jep yang terbazir sana sini.nak makan ni la.makan tu la.masa ni la ALLAH turun kan ujian buat hamba-Nya.ye la.mana ada syaitan,iblis,jin segala tu.so nafsu sendiri la kan?macam esok da tak ada jep nak makan semua sekali dalam satu hari.

tapi kali ni yang best nya aku tak kan berpeluang lagi untuk berkunjung ke mana-2 bazaar ramadhan.ouh.syahdu nya. :( mana tak nya.aku kan suri rumah tangga sepenuh masa sekarang.kena la masak sendiri.hehhe

wish me luck!
p/s : tahun ni start ramadhan dgn batuk dan tekak yg gatal.dugaan. :(

jangan jadi kan amalan membazir amalan di bulan radhan. :)




No comments:

Post a Comment

cakap-cakap tentang ini blog .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...