Saturday, July 30, 2011

pembantu rumah vs tukang masak vs babysitter ~

assalamualaikum.

hello-2! sementara tunggu ramadhan ni aku harap korang-2 da siap ganti puasa yang tahun-2 lepas.hehhe.tahun ni aku rasa agak bahagia sikit la sebab dapat sambut first ramadhan kat rumah lengkap semua seisi keluarga.yela tahun lepas aku tengah praktikal and hospital tak amek cuti awal ramadhan plus adik aku sorang tu belajar kt KL.so serba tak lengkap la rumah.
oke-2.bukan pasal puasa sebenar nya yang aku nak cerita.intro jep nak panjang cerita pasal ramadhan.hahha

bila cuti semester da start aku bajet nak jd rajin la buat part time kt rumah org-2 tua.tp tak ada rezeki kn.aku kena la jd pembantu rumah sepenuh masa kat rumah.rumah aku tak ada bibik so aku register awal-2 ngn mak aku nak jd pembantu rumah.cettt.mak aku bg aku pakej wei ; babysitter,maid plus tukang masak. *mak,sy harap mak faham.sy budak baru belajar.hahha

pagi bangun kemas rumah.yg pasti kena jage-2 takut adik aku yang kecik tu terbangun plak.korang taw la kan kalau jaga budak kecik ni memang la teramat susah nak mengemas kan.banyak hal.karang tak memasal aku kemas depan dia buat sepah kat belakang.aku kemas kat belakang dia buat sepah kat depan.for sure naik darah tinggi aku sampai 200/100mmHg.seizure terus nanti.hahha.

lepas kemas rumah aku kena mandi kan budak kecik tu.almaklum ini budak kecik selalu bikin ana fenin la.mau mandi pun susah la.jadi hulk sekejap jaga dia ni.tak kisah la tu.adik kn.hehhe.lepas tu aku akan fikir-2 kan apa nak di masak.memandang kan aku da berangan-2 nak kawen awal so kena la taw masak kn.ceh.dalam masa 2 minggu ni jep aku da berjaya masak memasak pelbagai jenis dan rasa tak masuk lagi ragam time masak.hahha.kadang-2 sampai siap calling-2 mak,ayah and most my luvly BF.memalu kan.BF sendiri lg pandai masak.lalalalala~

panggilan yang sepatut nya tuk aku sekarang ialah 'suri rumah tangga sepenuh masa' mantap wei. :)

p/s : suri rumah tangga sepenuh masa still sempat nak update blog.hebat kn?wink.wink. ^^v


2 comments:

  1. biasalah tu...sapa lagi nak tolong mak kan?
    kita dulu pun sama,sekarang kalau kita cuti,lebih suka duduk rumah daripada jalan-jalan sebab kalau jalan2 lagi banyak fulus terbang huuuu

    eh ekin,awak dok JB katne?

    p/s:kita tegur sikit jangan kecik hati tau,untuk ruangan komen ni,why not u guna pop up comments,then tak payah word verification..so senang visitor nak type comment especially yang line internet dia slow macam kita.pegi je kat setting>comment..godek2 lah

    ReplyDelete
  2. hehhe.dok kt skudai. :)

    maseh cekgu.still dlm proses memperbaiki blog.nk kate b x gak cume xtaw nk godeh2.huhhu

    ReplyDelete

cakap-cakap tentang ini blog .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...