Friday, August 5, 2011

asam garam solat tarawikh ~

assalamualaikum.

ouh lega rasa nya. *muka kanak-2 ribena dapat minum ribena. :)

entry yg lepas aku ada tulis pasal keinginan nak bertarawikh kn?kalau tak caye klik la. :) tapi apa kan daya.*muka sedih jap.aku kena jaga 'monster' kesayangan aku kat rumah.di tambah dengan rasa penat sebagai suri rumah tangga ni,aku pun dgn lemah semangat terpaksa melupa kan hajat aku tu.

6 ramadhan 1432hijrah @ friday.

lepas berbuka aku cepat-2 siap.nekad dlm hati malam ni mesti pergi gak.mana taw ni ramadhan yg terakhir.cettt.mulut.tak syg ke?usai maghrib aku menyegera kan diri bersiap pergi surau kat taman perumahan aku ni.berteman kan adik alaf baru aku tu aku pun pergi la surau tu. *intro memanjang.cerita nya tak sampai-2 lagi.hikhik

masa aku sampai surau tu tak ramai lagi.aku amek Al-Quran ngaji.tiba-2 ada 2 org budak masuk.aku toleh dorg senyum  aku pun senyum la.then sambung balik.tgh syok-2 tu aku di ganggu suara halus.aku pandang jep.tengok dorg tu nga rancak berbual.*dalam hati : sabar YUYUY.terus kan.dugaan ni.tapi makin lama makin menjadi-2.ewah.ewah.adik datang sini nak tarawikh ke nak jumpa kawan saje sembang-2?agak nya dorg perasan yg aku asyik toleh jep kt dorg terus dorg blah.*dalam hati : alhamdulillah. :)


tak cukup dengan satu adegan.aku di datangi seorg ibu mengandung.aku senyum dia buat dang jep.isokeh kak.habis ngaji aku bangun nak letak balik Al-Quran.tiba-2.jeng jeng jeng.preeekkk.alamak terpijak plak kaki ibu mengandung tu.serba salah den di buat nyo. *kak sorry kak.berkata aku kepada nya.sekali dia toleh macam nak telan aku di buat nya.*dalam hati : kak.kan saya da mintak maaf.senyum la sikit.


dalam org sibuk-2 nak mula tu aku tercuit plak ngn satu adegan lagi. *malam ni memang banyak adegan la wei. mak budak dan anak budak.mak dia bawak anak dia yang kecik cenonet tu pergi tarawikh.comel gila dowh.letak tepi dinding,baring kan and sumbat botol susu.aku tengok kan jep.nanti aku pun nak buat gitu la.weee


p/s : mata aku ni liar sikit tu cepat jep tangkap mana2 yang pelik.huhhu.lagi pun aku sorg-2 jep.tu yang melilau bijik mata.kalau ada kawan hurmmm.lu pikir la sendiri. :)

3 comments:

  1. seronok jugak perhatikan ragam orang kan =)

    ReplyDelete
  2. ko ni kan ekin,kalau kita ibu mengandung tu,kita jegil mata besar2,,haaa amek!

    ReplyDelete
  3. ada : taw xpe.mcm2 ragam.

    cekgu : hikhik.bkn sngje.tp mke dy mmg menggerun kan taw. :D

    ReplyDelete

cakap-cakap tentang ini blog .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...