Friday, August 12, 2011

dalam keburukan terselit kebaikan ~

assalamualaikum.

setelah puas ketawa terbahak-2 sampai berguling bawa rak tadi baru la idea nak menaip belog keluar.hahha.mesti tertanya -2 : apo kono la ngn ekau ni YUYUY oi?hikhik.bukan apa,entertainment hasil buatan anak jati Malaysia ni memang patut kita hargai.


tapi bukan pasal kelakar yang aku nak sampai kan.tapi apa yang aku dapat amek iktibar. 

korg mesti da tgk KL Gangster kan?kalau iklan gangster da?haaaa.bro.amacam coki-coki?kahkah

pernah dgr tak dalam setandan pisang yg benyek tu mesti ada satu yg boleh makan? * bantai la.aku pun da lupa.hahha. 

dalam dua-2 cerita ni apa yg aku dapat amek ialah. * cettt.ayat nak menggelabah ialah.hahha.oke-2.korg perasan tak watak Malik dalam dua-2 cerita ni?dua-2 taiko besar.nama kalau taiko ada org cakap baik ke?tak kan?mesti dapat bertubi-2 makian.tapi yg best nya si Malik ni dia sayang family.tak macam adik dia Jai.nak jadi taiko lupa family.tapi la kan. * apesal banyak sangat tapi kau ni? kalau korg perasan gak la.adik dia pun takde la jahat mana.sempat dia selit kan duit kat budak yang tidur tepi jalan tu.at least he show some humanity la kan?


setiap perangai org yg macam haram ni mesti ada gak terselit apa-2 kebaikan dia yang kita tak taw or maybe kita tak nampak.sebab tu org tua-2 selalu cakap : don't judge a book by it's harga.ehh salah.cover.luar tengok macam tak best tapi sebenar nya tu la yang best

sepanjang pengalaman aku hidup doploh satu tahun ni ada empat benda yang akan jadi bila aku jumpa org baru sekeliling aku.

  • pertama,mula jumpa org tu rapat dengan aku.baik,ngam,kamcing,bestie dan segala bagai la.tu mula-2 la kan.tapi last-2 akan ada dua kemungkinan yang : org tu akan terus rapat dengan aku atau dia akan menerus kan liku-2 hidup dia tanpa aku di sisi.
  • kedua,mula-2 aku benci tengok dia dan perangai dia.rasa macam nak smackdown,nak rembat tambah sengat sikit kat dia tapi lastly dia la sahabat aku dunia akhirat.
  • ketiga,awal biasa-2.makin lama makin keluar taring makin berjauhan la kan.makin banyak makin,makin banyak la ayat.hahha
  • keempat,mula-2 menyampah,pastu baik.pastu menyampah balik.last-2 tak jadi apa.macam tu jep. * aptb.
kadang-2 org yg kita tengok baik tu la banyak keburukan and yang muka macam pecah rumah  tu la yang baik sebenar nya.so,jangan berburuk sangka la ea walaupun kita tak kan dapat lari dari tu semua.

p/s : kita bukan nabi yg sempurna.kita adalah hamba ALLAH yg banyak cacat cela nya.

belog edisi menginsafi diri jap. =.='

thanks.love u all.muahx!

2 comments:

  1. manusia macam ragam..kita sendiri kena ada skil nak counter dengan orang-orang yang menjengkelkan..jauhilah orang yang memudaratkan kita tapi bukan bermakna putuskan sahabat dengannya

    ReplyDelete

cakap-cakap tentang ini blog .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...