Monday, August 15, 2011

persiapan raya yang melampau ~

assalamualaikum.

rasa nya macam da bersawang blog aku ni sebab da dekat ompat hari den tak update entry baru.almaklum busy jaga anak,busy tidur,busy tu busy ni dan bla bla bla lagi.

pejam celik pejam celik da 15 hari kita berpuasa.syukur alhamdulillah.masih di beri kesempatan menjalani rukun islam yang ke-3 ni kan.bertambah bersyukur bila still berpuasa penuh. * harap-2 tahun ni penuh.fuhhhh. ^^v

kalau nak tanya pasal persiapan raya memang tak payah la.dengo dek adik aku yang jauh nun kat KL sana mau sedih dia.hikhik.sorry ude i nya baju raya da dekat 5 pasang.don't be jelous.hahha. * baju kurung tak termasuk.hehhe.

untuk shirt and pants aku selalu cari dekat jusco tak pun kat parkson.bergantung pada kesesuaian and masa lapang yang ada.last year punya cerita kami tak sempat shopping so main sauk jep pergi shopping kat TS.tu pun mak aku da nak start bebel baru aku stop pilih baju.hehhe.family aku selalu nya akan shopping baju raya sebelum,semasa dan last minute dekat raya tu.hehhe.bukan membazir cuma kadang-2 pergi awal takde sale ataupun baju kurang menarik perhatian.so kena tunggu time puasa.bila time puasa dapat puak sale kat jusco macam hari sabtu lepas aku pergi,berduyun orang datang.amekaw.jatuh harga sampai 70%.rambang bijik mata nak pilih. @.@

pusing punya pusing sampai kepala aku naik terpusing takde satu pun baju kurung yang aku minat.tempat favourite aku shopping baju kurung kat mana lagi kalau tak kat pasar borong pandan.masa mula-2 dulu aku bajet pasar borong kan.takde la mahal sangat.bila datang nak angkat satu baju yang aku suka tu.haaa.amekaw.ratus-2.so tahun ni aku bajet nak angkat baju kurung cap first lady.nk try.mana taw oke.tahun depan sauk baju dari sana jep. :)

mesti korang cakap aku ni boros kan.hahha.anda memang tepat.time nak raya ni la aku akan beli head to toe baru.gila kan?dulu masa sekolah time nak raya jep la dapat baju baru.seluar baru.ini baru itu baru.lepas jep aku habis sekolah.da pegang duit sendiri time tu aku tak payah tunggu raya.rasa macam esok nak raya jep aku sauk baju baru.kehkeh.bila da masuk kolej mak ayah bagi duit suruh makan aku pakai duit beli baju,seluar dan bla bla bla.teruk kan?

tahun ni yang lebih nya kena fikir nak pakai tudung apa.warna ni sesuai tak.kena tak.ke kena gelak.tahun-2 sebelum nya tak payah susah fikir.sekarang tu semua kena amek kisah.hehhe.

p/s : sandal ke baby shoes?still tak jumpa idaman kalbu. :D

thanks.love u all.muahx.



2 comments:

  1. fuh 5 pasang kalah budak budak.saya nasib ade selai baju kurung baru.hahaha

    ReplyDelete
  2. hehhe.bru shirt + pants.blom bju kurung.hikhik

    ReplyDelete

cakap-cakap tentang ini blog .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...