Friday, August 19, 2011

la familia ~

assalamualaikum.

menaip sambil ratah kuih raya. :D

aku rasa semenjak dua menjak ni aku memang nak tengok blog aku ni bersawang kowt.da berzaman baru aku nak menaip lagi.ala.belog tak seberapa hebat ni kalau sebulan tak menaip entry baru mana ada orang kisah ye dop?huhhu.aku bukan nak cari publisiti sangat.cewah.alkisah sebenar nya aku tak berapa ada mood nak menaip di tambah dengan kekeringan idea2 yang bernas lagi berkesan beserta kesibukan menjaga anak dan juga masa yang sentiasa mencemburui aku.hehhe

oke-2.back to the basic.

dari aku kecik aku selalu di ajar berdikari.bukan macam beli kari kat kedai sebelah rumah ea.kehkeh.both parents aku kerja.and mostly aku habis kan masa dengan adik beradik.ayah aku polis.mak aku bekerja sebagai kerani.aku di besar kan dalam satu keluarga yang meriah.six siblings : four girls and two boys.dengan ber'title' kan angah aku kena amek kisah pasal adik-2 bawah aku la kan.

anak puan liza dan encik epin ni membesar macam anak-2 orang lain gak.tak ada keistimewaan apa pun.aku banyak memberontak masa zaman keremajaan nak meningkat naik.to be honest sangat-2 kuat memberontak.masa zaman ni akan timbul rasa : semua tak sayang aku.semua suka buat aku macam ni.semua tu.semua ni.dan bla bla bla.yang paling tak tahan : aku benci korang la wei.kalau hari-2 korang treat aku macam ni aku lari rumah.baru padan muka korang. * haaaa.berdosa taw buat macam ni.adik-2 jangan tiru aksi ini.

sifat malas bermaharaja lela.asal mak panggil buat kerja jawapan dia mesti : jap la.jap la.jaaap la.sian mak.menahan sabar jep dengan NURUL ASYIKIN ni. :(

dalam ramai-2 aku rapat dengan adik aku yang no 3.bagi aku dia la adik yang paling gila cool sekali.sekepala.sependapat.seperangai.cuma dia rajin sikit,pandai masak and cantik sikit dari aku.lalala.

sepanjang hidup aku banyak diluang kan dengan insan bergelar ayah.kalau dulu cikgu aku tanya siapa hero yang awak suka atau awak gilai aku dengan pantas akan menjawap : encik ARIFFIN cikgu.dia la hero kesayangan saya.dia la yang ter'superb' dalam hidup saya.saya sayang ayah saya.

bila tengok membe rapat dengan mak aku jelous.akan timbul rasa sebak.sumpah.aku nak mak macam mak membe aku.tambah-2 mak aku masa tu kuat gila nag.aku lagi la stress sebab mak aku macam tak nak paham anak dia macam mana.wuwuwuwu -,-'

habis PMR aku dapat tawaran masuk SM Teknik Pontian.dengan nya lincah aku cakap dengan parents aku : mak.ayah.angah nak pergi.fullstop.dan bermula la kisah hidup aku jauh dari family.kalau boleh nak melompat keriangan.hehhe.rasa bersyukur sangat dapat jauh dari family. * memang sangat teruk.

bila habis SPM dapat tawaran masuk kolej nursing kat JB.tengah-2 bandar.nak merayap pun tak apa.dekat sangat.the best aku tetap dengan rumah kedua aku : hostel.dalam hati : isokay. i LIKE.semua gara-2 tak nak berhadapn dengan cabaran duduk kat rumah.asal balik mesti akan rasa bosan sebab hidup da biasa bergelumang dengan kawan-2 and rasa malas yang membiak.

makin lama kesedaran datang.aku rasa family amat di perlukan lebih dari segalanya.

sejak aku start cuti semester yang agak panjang ni aku banyak menghayati sisa-2 kebahagiaan bersama keluarga yang aku tak pernah taw erti nya. * kalau tak paham sila paham-2 kan la.aku makin rapat dengan mak dan cuba paham setiap apa kehndak sorang ibu.setiap masa di penuhi gelak tawa seisi keluarga.walaupun ayah kerja jauh kat mersing tapi dia akan cuba pulang ke rumah tuk ajar aku menu masakan baru.dia perasan yang aku da tunjuk minat dalam masakan.saya SAYANG ayah. :')

'dear ALLAH.thanks for giving me this precious family.i'll appreciate every single moment that YOU gift to me.'




keluarga encik Ariffin dan puan Noraliza.

p/s : jangan cari mana aku.sebab aku tak kan tunjuk muka aku yang comel masa tu. :)

thanks.lebiu all.muahx!

6 comments:

  1. yeah,family adalah harta yg paling bernilai yg kita ada.

    ReplyDelete
  2. haha..terasa kot..tapi aku bek sket dari ko..

    ReplyDelete
  3. eh... gambar ko ade kat header la.. hehehe

    ehh.. baby tu adik ko eh?

    ReplyDelete
  4. ain : biase la ain.aku mengakui kesilapan aku.

    zulfikar : ank sdre.npe?comel mcm aku kn?heee

    ReplyDelete
  5. keluarga bahagia ye..heehee

    follow kamu ye..

    ReplyDelete

cakap-cakap tentang ini blog .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...